• Головна
  • Думки з приводу уніфікації дати святкування Великодня
цікаво
12:45, 4 лютого 2016 р.

Думки з приводу уніфікації дати святкування Великодня

цікаво

«Католик і православний зустрічаються і запитують один одного: «Твій Христос вже воскрес? Мій – через тиждень», – наводять італійські ЗМІ слова Папи Римького. Нагадаємо, нещодавно понтифік  виступив з революційною пропозицією. Він вважає, що католикам і православним слід святкувати Великдень одночасно – в єдиний для усіх день.

З огляду на зацікавлення читачів цією темою ми дібрали думки священників, теологів, представників різних конфесій. Слід зазначити, що навіть погляди священників, які є представниками однієї Церкви, часто різняться між собою.

Думки католицького священика парафії Пресвятої Діви Марії Лаврентія Жезіцького виданню «Сегодня». «Католики прагнуть до єдності всіх християнських конфесій і всіх християн. Намір об'єднатися в святкуваннях – це не тільки перший крок до цього, але ще і наслідок того, що ми вже на шляху і налаштовані рішуче. Питання про об'єднання виникло у суспільстві вже дуже давно. А Папа Римський Франциск першим виступив з наміром це зробити. Намір святкувати Великдень в один день – це щось нове для суспільства. Адже настільки серйозно це питання ще не піднімали. Тому до такого рішення треба різнобічно готуватися. На мій погляд, це рано чи пізно станеться».

Архімандрит Даміан, блюститель дальніх печер Києво-Печерської лаври коментує так: «Питання це – це скоріше діалог, а не остаточне рішення. Розглядаються аргументації, пропозиції і бажання кожної з церковних сторін. Безумовно, є прагнення більш-менш бути ближче один до одного. Слід зазначити, що для православних день святкування Пасхи не є другорядним питанням. Читаючи Євангеліє, ми бачимо, що іудеї були прив'язані до місячним календарем. З Євангелія ми знаємо, що хронологічно спочатку іудеї святкували свою Пасху, як день пам'яті виходу євреїв з Єгипту. Спочатку Христос зробив Таємну Вечерю, потім був зраджений Іудою. Таким чином, він воскрес вже на третій день святкування іудейської Пасхи. Саме виходячи з цього, на першому Вселенському Соборі в 325 році було прийнято загальне рішення щодо святкування дня Пасхи. Щоб це було максимально близько до історичних умов, Пасха повинна святкуватися після іудейської. Виходячи з віровчення нашої церкви, малоймовірно, що ми відійдемо від тієї давньої Пасхалії – нашого обчислення дня святкування. Православні не готові відмовитися від традиційно усталеної дати святкування. Тому ми не погодимося на святкування Великодня за католицькою датою. Але в той же час будемо дуже раді, якщо у християн різних конфесій буде загальна дата святкування Пасхи, а саме встановлена ​​на першому Вселенському Соборі. У зв'язку з тим, що діалог триває, поки ще не відомо, до якого висновку дійдуть усі сторони. Тому не можна говорити, що вже, наприклад, в 2017 або в 2018 році ми будемо святкувати Великдень разом».

Володимир Шолох, теолог, перекладач з давньогрецької та новогрецької мови. Висловив на своїй сторінці у Фейсбук наступні думки.

«Як на мене, відмінна ідея. Хто-небудь може мені пояснити, в чому духовний сенс нинішньої залежності дати Пасхи від весняного рівнодення і повного місяця? Тим більше, що за багато століть реальна дата рівнодення зрушила на кілька днів, а у нас до сих пір, не звертаючи уваги на сонце і місяць, користуються застарілими таблицями Великого Індиктіону, який був розрахований ще  період в пізньої античності олександрійськими математиками. Легенда про те, що 1-й Вселенський Собор постановив святкувати Пасху неодмінно після іудейської - міф. Насправді отці Собору вирішили святкувати її незалежно від іудейської. Мало кому відомо, що з IV століття до падіння Константинополя християнська Пасха чотири рази святкувалася раніше іудейської. Втім, у більшості православних ця ідея Папи викличе лише відторгнення, її вважатимуть замахом на вікові «святоотеческие устои», незважаючи на те, що наша прив’язаність до застарілих і неправильних таблиць стала порожньою формою без змісту».

Натомість глава Синодального інформаційного відділу УПЦ єпископ Ірпінський Климент (Вечеря), коментуючи  рішення Папи Римського виданню "Фраза" сказав: «Святкувати Пасху в першу неділю після першого весняного повного місяця було визначено ще на зорі Християнської Церкви, а саме на першому Вселенському Соборі 325 року. Тому сьогодні Православна Церква вважає за недоцільне переглядати цю дату. Разом з тим ми будемо раді рішенням, які приведуть християн до загальної датою святкування Великодня, відповідно до рішення першого Вселенського Собору».

Наразі від Папи Римського, крім попередньої заяви, новин з приводу цього питання немає. Тож можна вважати, що діалог триває. 

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Великдень #дата #християни #ПапаРимський #релігія #церква
0,0
Оцініть першим
Авторизируйтесь, чтобы оценить
Авторизируйтесь, чтобы оценить
Оголошення
live comments feed...