Що це таке франшиза?

В останні роки все частіше можна почути слово «франшиза». Причому слово це використовується в безлічі сфер людської діяльності і в залежності від контексту може приймати кілька відмінних одне від одного значень.

Оскільки нерідко з поширенням цього слова в побуті поширюються і невірні трактування, або просто значимість нівелюється, слід заповнити пробіли і внести ясності.

Для початку розберемо найбільш поширене значення франшизи, яке мається на увазі в більш ніж 95% випадків.

Франшиза це - «бізнес в упаковці», який може відкрити франчайзі (партнер) при багатосторонній підтримці франчайзера (засновника і постачальника «бізнесу в упаковці»).

Що мається на увазі під підтримкою франчайзера?

Насправді підтримка франчайзера може полягати тільки в наданні однієї функції (наприклад, тільки поставки товару - в «товарних франшизах»), або навпаки - в багатосторонньому супроводі, який може включати:

• Постачання устаткування і / або якісного товару за вигідною ціною.

• Право працювати під вивіскою і брендом франчайзера.

• Передача технологій, ноу-хау, програмного забезпечення, прав на використання інтелектуальної власності, інших нематеріальних активів.

• Надання послуг франчайзера клієнтам франчайзі. У цьому випадку функція франчайзі зводиться тільки до продажу послуги.

• Надання поліграфічної продукції - бренд-бук, флаєри, каталоги продукції.

• Запуск реклами та інших механізмів із залучення клієнтів.

• Оптимізація бізнес-процесів для підвищення їх ефективності.

• Обслуговування клієнтів мережі єдиним call-центром.

• Надання навчання.

• Консультації з управління бізнесом.

Інакше кажучи, франчайзер є постачальником готових і налагоджених рішень для відкриття і ведення бізнесу партнерами-франчайзі. Взаємодія франчайзера і франчайзі називається франчайзингом. При цьому франчайзер виступає центром всієї мережі, однак ступінь його впливу і функцій управління може варіювати. Найчастіше бізнес партнера-франчайзі - абсолютно автономний.

Окремо варто додати, що відчиняемий під франшизою бізнес й переймає сформовану мережею репутацію. Якщо бренд впізнаваний, користується популярністю і має позитивні відгуки - це принесе додаткову вигоду.

Приклад франчайзингової діяльності.

Припустимо, ви захотіли відкрити в Хмельницькому, або в будь-якому іншому місті України, магазин дитячих товарів і одягу.

Найімовірніше на першому етапі у вас буде безліч питань: як реєструвати підприємство і що необхідно для отримання необхідних дозволів; де брати постачальників з вигідними цінами закупівлі; яке місцерозташування і яке приміщення краще вибрати; як проводити ефективну рекламу; який найбільш ходовий асортимент товару і яка його оптимальна викладка на площі магазину (мерчандайзинг); як стимулювати клієнтів до повторних покупок; і т.д. і т.п.

Звичайно ж, франчайзер відповість на всі ваші запитання і надасть вже перевірені рішення. Однак, затребуваність франшиз обумовлена не тільки тим, що ви отримуєте підтримку, а й, що не менш важливо, підтримка ця надається компанією саме успішною, що досягла неабиякої ефективності з комерційної точки зору.

Інші види франшиз.

• Медіафраншиза - право на володіння інтелектуальною власністю медіа-продукту (фільму, серіалу або телепередачі). Обов'язковою умовою медіафраншизи є ажіотажна популярність продукту.

• Франшиза в страхуванні - юридичне звільнення страховика від відшкодування певних збитків страхувальника.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Оцініть першим
(0 оцінок)
Поки ще ніхто не оцінював
Ніхто ще не рекомендував
Авторизуйтесь ,
щоб оцінити і порекомендувати

Коментарі