Новини компаній
17:00, 29 січня 2018 р.
Що це таке франшиза?
Новини компаній
В останні роки все частіше можна почути слово «франшиза». Причому слово це використовується в безлічі сфер людської діяльності і в залежності від контексту може приймати кілька відмінних одне від одного значень.
Оскільки нерідко з поширенням цього слова в побуті поширюються і невірні трактування, або просто значимість нівелюється, слід заповнити пробіли і внести ясності.
Для початку розберемо найбільш поширене значення франшизи, яке мається на увазі в більш ніж 95% випадків.
Франшиза це - «бізнес в упаковці», який може відкрити франчайзі (партнер) при багатосторонній підтримці франчайзера (засновника і постачальника «бізнесу в упаковці»).
Що мається на увазі під підтримкою франчайзера?
Насправді підтримка франчайзера може полягати тільки в наданні однієї функції (наприклад, тільки поставки товару - в «товарних франшизах»), або навпаки - в багатосторонньому супроводі, який може включати:
• Постачання устаткування і / або якісного товару за вигідною ціною.
• Право працювати під вивіскою і брендом франчайзера.
• Передача технологій, ноу-хау, програмного забезпечення, прав на використання інтелектуальної власності, інших нематеріальних активів.
• Надання послуг франчайзера клієнтам франчайзі. У цьому випадку функція франчайзі зводиться тільки до продажу послуги.
• Надання поліграфічної продукції - бренд-бук, флаєри, каталоги продукції.
• Запуск реклами та інших механізмів із залучення клієнтів.
• Оптимізація бізнес-процесів для підвищення їх ефективності.
• Обслуговування клієнтів мережі єдиним call-центром.
• Надання навчання.
• Консультації з управління бізнесом.
Інакше кажучи, франчайзер є постачальником готових і налагоджених рішень для відкриття і ведення бізнесу партнерами-франчайзі. Взаємодія франчайзера і франчайзі називається франчайзингом. При цьому франчайзер виступає центром всієї мережі, однак ступінь його впливу і функцій управління може варіювати. Найчастіше бізнес партнера-франчайзі - абсолютно автономний.
Окремо варто додати, що відчиняемий під франшизою бізнес й переймає сформовану мережею репутацію. Якщо бренд впізнаваний, користується популярністю і має позитивні відгуки - це принесе додаткову вигоду.
Приклад франчайзингової діяльності.
Припустимо, ви захотіли відкрити в Хмельницькому, або в будь-якому іншому місті України, магазин дитячих товарів і одягу.
Найімовірніше на першому етапі у вас буде безліч питань: як реєструвати підприємство і що необхідно для отримання необхідних дозволів; де брати постачальників з вигідними цінами закупівлі; яке місцерозташування і яке приміщення краще вибрати; як проводити ефективну рекламу; який найбільш ходовий асортимент товару і яка його оптимальна викладка на площі магазину (мерчандайзинг); як стимулювати клієнтів до повторних покупок; і т.д. і т.п.
Звичайно ж, франчайзер відповість на всі ваші запитання і надасть вже перевірені рішення. Однак, затребуваність франшиз обумовлена не тільки тим, що ви отримуєте підтримку, а й, що не менш важливо, підтримка ця надається компанією саме успішною, що досягла неабиякої ефективності з комерційної точки зору.
Інші види франшиз.
• Медіафраншиза - право на володіння інтелектуальною власністю медіа-продукту (фільму, серіалу або телепередачі). Обов'язковою умовою медіафраншизи є ажіотажна популярність продукту.
• Франшиза в страхуванні - юридичне звільнення страховика від відшкодування певних збитків страхувальника.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
17:26
14 січня
09:30
13 січня
Оголошення
10:32, 10 січня
10:32, 10 січня
17:17, 17 січня
17:17, 17 січня
10:32, 10 січня
live comments feed...