• Головна
  • Проблеми громадського транспорту у Хмельницькому: шляхи вирішення від Віктора Паламарчука (Фото)
Проект
15:26, 21 грудня 2016 р.

Проблеми громадського транспорту у Хмельницькому: шляхи вирішення від Віктора Паламарчука (Фото)

Проект

У рамках проекту «Громадський транспорт», ми звернулися до директора ХКП «Електротранс» Віктора Анатолійовича Паламарчука, аби знайти відповіді на найболючіші питання, що турбують хмельничан.

Як ми і анонсували, найактуальніші запитання щодо руху громадського транспорту у нашому місті були озвучені в розмові журналіста 0382.ua з директором ХКП «Електротранс» Віктором Паламарчуком. Під час спілкування вдалося дати відповіді на питання та розкрити наступні теми: «Про нові тролейбуси та стан старих», «Доля нічних тролейбусів», «Заборона зупинки біля п’ятого колеса», «Про рух громадського транспорту по вулиці Героїв Майдану», «Про тролейбуси, які недотримуються графіку руху (№17, №2А, №10)», «Про проблему з маршрутом тролейбуса №3», «Про безквитковий проїзд», «Дубово — Озерна. Що робити з маршрутом №30», «Підсумки року та плани 2017 рік». Вирішення проблем з іншими маршрутами.

Про нові тролейбуси та стан старих

«Програмою розвитку електротранспорту у 2016 році було заплановано придбати 3 нових тролейбуси, але ми отримаємо до кінця року таких 10. Три — ми вже отримали, а інші сім починаємо приймати вже зі сьогоднішнього дня. Всі отримані з Луцького заводу тролейбуси пройдуть технічне обстеження та, згідно чинного законодавства, проїдуть без пасажирів 240 км. Я думаю, що до 15 січня ми випустимо цих сім нових тролейбусів на маршрути. Загальна їх вартість складає 31 мільйон 860 тисяч гривень, а попередні три вартували 13,6 мільйони.»

«На сьогоднішній день більше 90% рухомого складу — зношені, тобто це ті тролейбуси, які вже давно повинні бути зняті з лінії та відправленні на металобрухт. Але сьогодні відвантажується на капітальний ремонт тролейбус, який був в дуже поганому стані. Тому ми окрім того, що купуємо нові, також будемо реставрувати старі машини, щоб не відправляти їх на металобрухт. Списувати будемо лише ті тролейбуси, які вже не підлягають ремонту. На сьогоднішній день, бажано оновити хоча б 50 тролейбусів.»

Доля нічних тролейбусів

«Дійсно, якщо подивитися з точки зору економіки — ми потерпаємо від збитковості нічних тролейбусів, але люди дуже гарно про них відгукуються. Я думаю, що виконком та міський голова приймуть рішення про продовження роботи тролейбусів у нічний час. Надіюся, що знайдеться певна сума коштів, щоб можна було цю збитковість відшкодувати нашому транспортному підприємству. Ми чуємо лише позитивні відгуки від тих хто ними користується, тому надіємося, що вони залишаться.»

Заборона зупинки біля п’ятого колеса

«Ми абсолютно всім водіям повідомили, що вони повинні зупинятися саме там, де облаштований "карман", але я не виключаю, що є наші водії, які порушують наказ та зупиняються на місці для тролейбусів. Ми разом з Укртрансбезпекою та Управлінням транспорту регулярно проводимо перевірки. Якщо виявляємо такі порушення то проводимо розслідування, беремо пояснення та караємо водіїв-порушників. Це залежить як від водіїв, так і від пасажирів, тому що нам інколи надходять скарги від громадян, що водій не хоче там зупинятися. Проте ми проводимо активну інформаційну кампанію та надіємося, що водії та пасажири скоро звикнуть до такого розмежувань і порушень не буде.»

Про рух громадського транспорту по вулиці Героїв Майдану

«Ми та Управління транспорту інформовані про цю проблему. На 2017 рік розробляється зовсім інша транспортна мережа. Будемо намагатися вирішити це питання при формуванні цієї нової транспортної мережі. В будь-якому випадку, на вулицю Героїв Майдану буде додано більше транспортних засобів.»

Про тролейбуси, які недотримуються графіку руху (№17, №2А, №10)

«Сьогодні практично на кожні зупинці електротранспорту знаходяться таблиці з графіком руху. Тролейбуси повинні дотримуватися його зі зміщенням не більше ніж на 2-3 хвилини. Загалом ми моніторимо рух транспорту та графікованості. Вона загалом дотримується, але нагадую про більш ніж 90% зношеності транспорту — тролейбуси часто виходять із ладу і моментально їх замінити не можливо, тому збільшується інтервал руху. Є нарікання мешканців, і ми визнаємо існування цієї проблеми, але тільки при оновленні рухомого складу, ми будемо мати позитивні зрушення в цьому напрямку. Ми будемо робити зі своє сторони, аби максимально мінімізувати випадки порушення графіку.»

Про проблему з маршрутом тролейбуса №3

«Підприємство готове випустити на лінію 90 тролейбусів, але у нас на сьогодні присутній суттєвий дефіцит водіїв. Ми лише впродовж останніх років почали відновлювати наші тролейбуси, вони хоч і старі, але готові перевозити пасажирів. І якби були кваліфіковані кадри, ми змогли б на цей маршрут додати хоча б ще два транспортних засоби для того, щоб зменшити інтервал руху. Щоб збільшити кількість охочих працювати водіями, ми підвищуємо заробітну плату. Зараз годинна тарифна ставка складає 18 гривень і ми плануємо підвищити її до 21. Таким чином ми плануємо вирішити проблему з кадрами. Нам потрібно хоча б ще 20-30 водіїв.»

«Власне, щодо «третього» маршруту, то ми його плануємо розвантажити обов’язково. Ось отримаємо 7 тролейбусів і, я думаю, що передбачимо аби по маршруту №3 теж ходили нові машини.»

Про безквитковий проїзд

«Це дуже болюча тема. Що стосується тролейбусів, то ми приблизно знаємо, яка сума протягом року осідає в карманах кондукторів. Довести це дуже важко. З січня у нас буде працювати електронний квиток. Ми закупили 85 валідаторів і після прийняття закону про електронні квитки ми розпочнемо вводити цю систему в наших тролейбусах. Досвід наших сусідів тернопільчан підказує, що після запровадження валідаторів, виручка в день збільшилася на 2-3 тисячі гривень. Що стосується автобусів, то ми інколи замість кондуктора садимо одного з керівників, щоб виявити скільки коштів осідає в карманах кондукторів протягом дня. Після таких перевірок виручка на маршрутах суттєво збільшилася. Я, думаю, що найближчим часом ми впровадимо валідатори також у автобусах.»

Дубово Озерна. Що робити з маршрутом №30

«Це один з найпроблемніших маршрутів, тому що в нього, практично, немає альтернативи. На даний момент ним рухається 14 автобусів. Перевантаження транспортних засобів є, але замінити їх більшими автобусами не можна, бо транспортна мережа на маршруті не відповідає ніяким вимогам. Ми б з великим задоволенням призначили б туди щонайменше два більших автобуси, але нажаль не можемо. Щодо водіїв, то після публікації статті про цей маршрут, було проведено два моніторинги: в понеділок та у вівторок. Проблеми виникають вранці та після 20 години вечора. У результаті перевірок в понеділок ми виявили двох водіїв, які порушили графік вранці та три водія, що їхали не згідно з графіком ввечері. У вівторок порушень нами виявлено не було, мабуть зрозуміли, що є контроль. Також вагомий вплив на водіїв мають власники автобусів,  тому ми в екстреному режимі збираємо їх та будемо спілкуватися. В тому випадку, якщо на наші слова не буде відповідної реакції та автобуси продовжуватимуть порушувати графік руху, ми будемо ставити питання про розірвання з ними транспортної угоди і будемо ставити туди свої транспортні засоби. Ми про цю проблему знаємо, просимо вибачення у наших пасажирів та будемо приймати надалі відповідні міри для її вирішення. Якщо ж буде можливість з часом розширити дорогу додамо на цей маршрут ще 2 транспортні засоби, аби зняти цю напругу, яка виникає в час пік.»

Підсумки року та плани на 2017 рік

«Підводячи підсумки 2016 року варто зазначити, що завдячуючи підтримці міського голови, ми не маємо жодного місяця заборгованості по сплаті податків, заробітній платі та виплаті авансів. У 2016 році ми отримаємо 10 нових тролейбусів та 2 тролейбуси після капітального ремонту. Нам вдалося зберегти чисельність працівників, не зважаючи на скрутні часи. Надіємося, що завершимо цей рік без збитків.  У 2017 році планується закупити тролейбуси на автономному ході. Ми відмовляємося від будівництва нових контактних ліній, а надамо перевагу тролейбусам, які при закінченні контактної мережі складають струмоприймачі і мають можливість пересуватися 15-20 км на автономному ході. Такі тролейбуси можуть направлятися, наприклад в Лезнево або від Кам’янецького моста до вулиці Трудової. У 2017 році вартість електроенергії для комунальних підприємств "Електротрансу" буде прирівняна до вартості для інших підприємств, тому доведеться віднайти додаткових 14-15 млн грн. Будемо старатися максимально заощаджувати, але економічна ситуація та подорожчання енергоносіїв, напевно, приведе до підвищення тарифу за проїзд у наступному році. Також протягом 2017 року ми продовжуватимемо впроваджувати зміни у транспортній мережі.»

Під закінчення нашої розмови ми зустріли приватних власників автобусів. Разом з Віктором Анатолійовичем донесли до них проблеми, які існують з рухом транспорту, зокрема з тридцятим маршрутом. Також не оминули тему перевезення пільгової категорії пасажирів, адже велика завантаженість тролейбусів та автобусів «Електротрансу» створюється саме цією категорією хмельничан, в свою чергу інші маршрутні засоби бувають майже не завантажені.

Проблеми громадського транспорту у Хмельницькому: шляхи вирішення від Віктора Паламарчука (Фото), фото-1

Ось так, під завершення 2016 року ми отримали відповіді (надіємося, що Ви також) на актуальні питання пов’язані з «Громадським транспортом».  Вже у 2017 будемо мати можливість прослідкувати, чи відбулися позитивні зрушення та які проблеми вирішені, а які ні.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#інтерв`ю #транспорт #проблеми
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...