• Головна
  • Е-квиток для хмельничанина. Як пасажирів намагаються “пересадити” на безготівкову оплату в транспорті
16:26, 6 серпня 2019 р.

Е-квиток для хмельничанина. Як пасажирів намагаються “пересадити” на безготівкову оплату в транспорті

Е-квиток для хмельничанина. Як пасажирів намагаються “пересадити” на безготівкову оплату в транспорті

Про впровадження безготівкового проїзду в громадському транспорті місцева влада почала говорити ще 2016 року, однак тоді це здійснити не дозволяло законодавство.

Вже у січні 2017 року парламентарі ухвалили закон, який відкрив дорогу для електронних квитків у громадському транспорті. Після цього систему поступово запровадили у Києві, Житомирі, Сумах, Дніпрі, Херсоні, Черкасах, Львові, Тернополі, Чернігові та навіть не обласному центрі Мукачево. Процес із введенням її у Хмельницькому затягнувся на роки.

Спочатку в кондукторів хмельницьких тролейбусів у липні 2017-го “озброїли” валідаторами. Прилади не мають нічого спільного з введенням безготівкового проїзду, адже кошти кондукторам все одно доводилося давати “на руки”. Закуплені 85 валідаторів вартістю понад мільйон гривень, за словами керівництва ХКП “Електротранс”, допомогли побачити реальний пасажиропотік в тролейбусах та систематизувати видачу квитків.

Майже одночасно із запровадженням валідаторів “Електротранс” все-таки зробив перший крок до переходу на безготівковий проїзд. Разом з ПриватБанком комунальники відкрили можливість купівлі квитка з допомогою сервісу Privat24. Наліпки з QR-кодами, які можна сканувати з допомогою смартфона замість оплати кондуктору, за словами місцевої влади виправдали очікування, адже стали зручним способом оплати для молоді. Наступних кроків хмельничанам довелося чекати понад рік.

Конкурс однієї компанії

Лише у серпні 2018 року, виконком Хмельницької міської ради зробив ще один крок для реалізації ідеї безготівкового проїзду. На засіданні все ж проголосували за впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду. Одразу ж міська рада оголосила конкурс з визначення єдиного оператора на впровадження цієї системи.

Конкурс провели у вересні і участь в ньому взяла одеська компанія ТОВ “Герц”. Після нетривалих дискусій право на впровадження е-квитків у громадському транспорті Хмельницького віддали одеситам, за проголосували 7 з 11 членів комітету.

Що відомо про переможця конкурсу ТОВ “Герц”.

Згідно з даними аналітичної системи Youcontrol, компанія ТОВ "Герц" заснована 19 років тому в Одесі. Її засновниками є Підприємство з іноземними інвестиціями у ТОВ "Аверс" і одесит Дмитро Нікітін. Кінцевий бенефіціар - також мешканець Одеси Костянтин Ткач, а керівником значиться Анатолій Пеголко. Видання “Наші гроші” переконує, що через одеську фірму “Герц” проходить левова частка комунальних платежів одеситів. 

Нікітін і Ткач є співвласниками ще низки одеських компаній, а їхній успіх в бізнесі місцеві журналісти пов’язують з дружбою із мером Одеси Геннадієм Трухановим. За версією агентства "Одеса Медіа", Ткач і Нікітін входять в 100 найвпливовіших одеситів.

В системі Zакупівлі зазначається, що за 10 років ТОВ "Герц" за результатами тендерів уклало 34 угоди загальною вартістю 89,8 млн ​​гривень.

“Побічний ефект” контракту та коли чекати е-квиток у Хмельницькому

В компанії пообіцяли реалізувати проєкт з впровадженням е-квитка у чотири етапи. Згідно з планом, займе це майже два роки (600 днів від вересня 2018-го). 

Як у міськраді, так і в самій компанії обіцяють запустити роботу системи в тестовому режимі восени 2019 року, однак на якому етапі перебуває процес поки не відомо.

Щодо грошей, то всі витрати із запровадження системи взяла на себе сама компанія, однак скільки це саме обійдеться там не говорять. Замість, одесити просять своєрідні “роялті” з продажу квитків. Тобто, “Герц” братиме комісію у вигляді 6.75% з кожної проведеної оплати впродовж 10 років. Хмельницькі приватні перевізники вже назвали таку комісію непідйомною. За підрахунками фіндиректора ТОВ “Хмельницьке таксі” Валентини Мороз, щорічно ТОВ “Фінансова компанія “Герц” зароблятиме 62 млн грн (близько 2 млн євро) за теперішніх тарифів на перевезення. Додаткова комісія призведе до зменшення прибутків перевізників, а відповідно й до ймовірного зростання тарифів для пасажирів.

Для порівняння, в сусідній Вінниці впровадження е-квитка вже перебуває на фінішній прямій та вже до 1 листопада цього року 700 одиниць громадського транспорту обладнають спеціальними терміналами. Тамтешня місцева влада навесні 2018 року уклала договір з чеською компанією Mikroelektronika. Тоді чехи зобов’язалися запустити е-квиток у Вінниці за 16 та 5,53 млн євро.

Ще два десятки міст України скористалися транспортним рішенням від ПриватБанку. Там проїзд в транспорті можна оплатити через термінали картами будь-якого банку, телефонами й іншими пристроями з функцією NFC.

Яким буде електронний квиток для хмельничан - побачимо вже восени?

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Е-квиток #хмельницький #пасажири #транспорт #безготівкова_оплата
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...