• Головна
  • У Хмельницькому активно працює робоча група з легалізації «тіньових» трудових відносин
12:39, 30 вересня 2019 р.

У Хмельницькому активно працює робоча група з легалізації «тіньових» трудових відносин

Хмельницька міська рада продовжує роботу, направлену на запобігання використанню не задекларованої праці в місті. Активно працює робоча група з легалізації «тіньових» трудових відносин, створена відповідним рішенням виконавчого комітету.

26 вересня проведено чергове засідання робочої групи, на яке запрошено 36 роботодавців міста Хмельницького (суб’єктів підприємницької діяльності, які здійснюють діяльність у галузі ресторанного господарства, підприємці, які займаються швейним бізнесом та «будівельники» (галузі, в яких найчастіше використовуються «тіньові» трудові відносини)).

Більшість роботодавців, у яких використовується легальна наймана праця, скаржились на важкі умови бізнесу, зокрема, на високі податки, відтік кваліфікованих кадрів за кордон. Зокрема, легальні «швейники» скаржились на складність конкурувати з «підпільними» швейними цехами і, відповідно, це є причиною неможливості підняття, а фактично – легалізації заробітної плати, адже значно зростає податкове навантаження і, як наслідок, собівартість продукції, яка стає не конкурентоздатною на ринку.

Представники робочої групи, зауважили, що трудові відносини у місті мають бути легальними, щоб усі підприємці були у рівних умовах, і робочою групою в цьому напрямку вживаються комплексні заходи.

Так, протягом поточного року здійснено понад 3000 відвідувань роботодавців в різних мікрорайонах міста, в тому числі на ринках, та відвідування виробничихприміщень, безпосередньо перед початком робочого дня (о 7-30 – 9-00), аби мати можливість поспілкуватись з працівниками перед входом в приміщення чи на територію підприємства.

Під час засідань роботодавцям наголошується на відповідальності за порушення трудового законодавства, зокрема на тому, що за одного неоформленого працівника та за виплату заробітної плати «в конверті» передбачено штраф в розмірі 125,2 тис.грн. і що не варто ризикувати своїм бізнесом, оскільки розмір штрафу в рази більший, ніж сума податків, які необхідно сплатити протягом року за цього ж працівника.

Також увага роботодавців звертається на те, що постановою КМУ від 21 серпня 2019 року № 823 «Деякі питання здійснення державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю» затверджено новий Порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю (далі - Порядок), https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/823-2019-%D0%BF

Порядок визначає процедуру здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю юридичними особами та фізичними особами, які використовують найману працю.

Заходи державного контролю здійснюються у формі інспекційних відвідувань та невиїзних інспектувань, що проводяться як інспекторами праці Держпраці, так і інспекторами праці виконавчих органів міських рад.

Інспектори праці, за наявності службового посвідчення, безперешкодно без попереднього повідомлення мають право:

– під час проведення інспекційних відвідувань з питань виявлення неоформлених трудових відносин за наявності підстав, визначених пунктом 5 Порядку, о будь-якій годині доби з урахуванням вимог законодавства про охорону праці проходити до будь-яких виробничих, службових, адміністративних приміщень об’єкта відвідування, в яких використовується наймана праця;

– ознайомлюватися з будь-якими книгами, реєстрами та документами, ведення яких передбачено законодавством про працю, що містять інформацію/відомості з питань, які є предметом інспекційного відвідування;

– фіксувати проведення інспекційного відвідування, у тому числі з питань виявлення неоформлених трудових відносин, засобами аудіо-, фото- та відеотехніки.

Вимога інспектора праці про надання об’єктом відвідування для ознайомлення документів та/або їх копій або витягів з документів, пояснень, доступу до всіх видів приміщень, організації робочого місця, внесена в межах повноважень, є обов’язковою для виконання.

У разі наявності порушень вимог законодавства про працю, зафіксованих актом, після розгляду зауважень об’єкта відвідування до нього (у разі їх надходження) інспектор праці проводить аналіз матеріалів інспекційного відвідування або невиїзного інспектування, за результатами якого вносить припис та вживає заходів до притягнення винної у допущенні порушень посадової особи до встановленої законом відповідальності.

У разі виконання припису в установлений у ньому строк заходи до притягнення об’єкта відвідування до відповідальності не вживаються.

Звертаємо увагу, що відповідно заходи до притягнення посадової особи, винної у використанні праці неоформлених працівників вживаються одночасно із внесенням припису незалежно від факту усунення виявлених порушень у ході інспекційного відвідування або невиїзного інспектування.

Загалом протягом 2019 року проведено 36 засідань робочої групи, на які запрошувались 1811 роботодавців, заслухано 765 з них.

На 3-х останніх засіданнях, що відбулись у вересні, заслуховувались підприємці та юридичні особи, які здійснюють продаж підакцизних товарів (тютюн, алкоголь) та у яких негативна динаміка зі сплати підакцизного податку або задекларовані суми податку не відповідають обсягам ймовірно реалізованої продукції (до складу робочої групи з легалізації трудових відносин входять представники комісії, яка відповідає за наповнення бюджету міста).

«Як свідчать дані податкової звітності, роботодавці готові до діалогу із міською владою та оформляють офіційні трудові відносини з працівниками та підвищують («легалізовують») заробітну плату своїм працівникам.Про це свідчать дані звітності з єдиного соціального внеску, аналіз показників якої здійснюється щомісячно» - розповідає начальник відділу праці управління праці та соціального захисту населення, інспектор праці Віталій Усенко.

Так, згідно з аналізом останньої наявної інформації за серпень 2019 року встановлено:

- кількість роботодавців (юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців) становила 6811 СГД, що на 126 більше (+2%), ніж в січні п.р. та на 620 (+10,0%) більше, ніж у відповідному періоді 2018 року;

- загальний фонд оплати праці по місту становив 616,7 млн грн – збільшився порівняно з січнем п. р. на 53,2 млн. грн. (+9,4%), порівняно з відповідним періодом минулого року – на 108,5 млн. грн. (+ 21,3%);

- кількість найманих (застрахованих) працівників становила 91 140 осіб, що на 5295 осіб більше, ніж у відповідному періоді 2018 року;

- середній розмір заробітної плати становив 6 766,0 грн., що на 618 грн. більше, ніж в січні п. р. (порівняно з відповідним періодом 2018 року – на 846 грн. або 14,3%).

Позитивна динаміка в місті і щодо створення/ліквідації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців:

- кількість юридичних осіб (платників) збільшилась порівняно з початком року на 411 або 4,4% (з 9 370 до 9 781), порівняно з початком минулого року – на 1018 або 11,6%;

- кількість фізичних осіб – підприємців (платників) збільшилась порівняно з початком року на 353 або 1,6% (з 21 793 до 22 326), порівняно з початком минулого року – на 1978 або 9,7%;

Робота, направлена на підвищення рівня заробітної плати та легалізацію трудових відносин, продовжується.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#хмельницький
0,0
Оцініть першим
Авторизируйтесь, чтобы оценить
Авторизируйтесь, чтобы оценить

Коментарі

Оголошення
live comments feed...