08:32, 4 листопада 2019 р.
"Діти в таксі": хто платитиме нові штрафи - батьки малечі чи хмельницькі таксисти?
У соцмережах в останні дні точиться запекла суперечка щодо доцільності/недоцільності прийнятого закону щодо штрафів за неправильне перевезення дітей, яким забороняється транспортувати малечу в автомобілях без автокрісел.
А як щодо таксі та громадського транспорту?
Ситуацію спробував роз’яснити юрист Дмитро Лазебний.
Верховна Рада прийняла законопроект № 1150 "Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення" щодо встановлення відповідальності за порушення правил перевезення дітей, яким доповнила статтю 121 Кодексу України про адміністративні правопорушення двома частинами. Десятої, яка говорить про те, що порушення правил перевезення дітей тягне за собою застосування штрафу до водія в розмірі тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (510,00 грн) і одинадцятої, яка передбачає адміністративну відповідальність для водія в розмірі п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (850 , 00 грн) у разі повторного порушення правил перевезення дітей протягом року.
Крім цього, були внесені зміни в ч. 1 ст. 222 Кодексу України про адміністративні правопорушення, відповідно до якої розглядати адміністративні справи і притягати до адміністративної відповідальності за зазначені вище адміністративні правопорушення будуть органи Національної поліції.
Штраф буде платити водій. А будь-якої відповідальності служби таксі або батьків дитини Кодекс України про адміністративні правопорушення не передбачає. Норм, що зобов'язують служби таксі мати дитяче автокрісло, чинне законодавство також не передбачає, хоча відповідальність за перевезення дітей без автокрісла була законодавцем введена.
"На мій погляд, це буде проблемою, як для батьків і водія транспортного засобу (таксиста), якого можна буде оштрафувати за перевезення дитини без автокрісла, так і для служби таксі. Якщо служба таксі не буде компенсувати водієві можливі суми штрафів за перевезення дітей без крісел або батьки відмовляться добровільно, на прохання водія, оплачувати штраф, тато і мама ризикують довго чекати відповідну машину для здійснення поїздки з дитиною", — каже юрист Дмитро Лазебний.
Служба таксі й водії машин таких служб, у свою чергу, будуть втрачати потенційних клієнтів, якщо не матимуть дитячих крісел для перевезення дітей або водії будуть змушені наражатися на ризик бути оштрафованим за перевезення дитини без автокрісла, а діти - ризикують отримати травми при ДТП. Однак, в боротьбі за клієнтів, не виключена поява служб таксі, що спеціалізуються на перевезенні дітей з належним рівнем безпеки за окрему або додаткову плату.
"Що ж стосується маршрутних таксі, необхідно враховувати наступне. Якщо маршрутне таксі обладнано ременями безпеки (що називається "з заводу"), то крісло для дитини має бути, оскільки, в разі його відсутності, адміністративної відповідальності не уникнути. Якщо маршрутне таксі не обладнано ременями безпеки (міський громадський транспорт, наприклад, не передбачає ременів безпеки і обладнаний спеціальними місцями для дітей і батьків), то в таких випадках відповідальність виключена.
Хочу також нагадати, що Кабінет міністрів України Постановою від 18.02.1997 №176 затвердив Правила надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, які, в тому числі, регулюють правила перевезення дітей. Наприклад, п. 42 Правил передбачає, що на міжміських маршрутах не допускається перевезення дітей віком до 14 років без супроводу дорослих, за винятком випадків перевезення дітей до загальноосвітніх чи дошкільних навчальних закладів в сільській місцевості автобусами внутрішньообласних маршрутів та регулярних спеціальних перевезень.
Таким чином, оскільки ч. 10 і ч. 11 ст. 121 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачає адміністративну відповідальність за порушення правил перевезення дітей, а не тільки дітей в таксі без автокрісла, то не виключені випадки залучення водіїв до адміністративної відповідальності і за інші правопорушення", — констатує правознавець.
В цілому, на сьогодні обмежень у перевезенні дітей, згідно з чинними Правилами дорожнього руху, не так вже й багато. І внесення змін до ст. 121 Кодексу України про адміністративні правопорушення направлено лише на посилення відповідальності за перевезення дітей без належних заходів безпеки. Адже, за даними Всесвітньої Організації Охорони здоров'я, використання автокрісел знижує смертність серед дітей в ДТП на 54%, а ризик отримання травм - на 70%.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
23:54
7 жовтня
У Кам’янському продають легендарний завод: які потужності має
Новини компаній
17:00
4 жовтня
ТОП новини
Оголошення
09:44, 8 жовтня
6
20:15, 28 вересня
45
11:04, 2 жовтня
2
live comments feed...