Оренда вантажних автомобілів: тенденції та переваги учасників ринку
Ринок оренди вантажного транспорту демонструє вражаючу динаміку. Настільки вражаючу, що за обсягом заявок на прокатні комерційні автомобілі цей сегмент впритул наблизився до кількості запитів на лізинг та банківські кредити для покупки малотоннажних вантажівок. Як відзначають фахівці, в найближчому майбутньому при збереженні тенденції така ситуація призведе:
- до активного поповнення парку малотоннажних вантажних автомобілів, пропонованих в прокаті;
- до коригування тарифів довгострокової оренди, зараз саме час укладати договори на 3-6 місяців;
- до активної конкуренції між прокатниками та лізинговими організаціями.
Основним попитом серед орендарів, користується оренда вантажного автомобіля без водія. На частку таких договорів в загальному обсязі перевезень на орендованому транспорті припадає понад 28%, і цей відсоток зростає.
Аргументи користувача за оренду
Самі користувачі машин вантажопідйомністю до 5 тонн пояснювали своє бажання користуватися прокатним транспортом декількома причинами:
1. Вимоги замовника до віку автомобілів. Ще експерти відзначили, що клієнти транспортних компаній стали більш вимогливими до транспорту, який возить їх вантажі. Цього року серед обов'язкових умов залишився граничний вік машин до п'яти років.
2. Можливість миттєво змінити клас автомобіля. При бажанні орендар може за день поміняти вітчизняну «Газель» на імпортний Hyundai, і навпаки.
3. Повний супровід. На відміну від покупки, орендований авто вже застрахований за кошти орендодавця. У нього є позначка про проходженні регулярного ТО. Замовнику зручно користуватися транспортом, за кермо якого можна відразу сісти та поїхати.
4. Більше 80% орендарів відзначили прийнятні розцінки на прокатні машини.
5. Для 20% учасників опитування корисною є опція доставки орендованої машини до місця завантаження.
Рейтинг переваг орендарів транспорту
Найбільш затребуваною маркою прийнятих напрокат машин залишилася «Газель». Її вибирають більш 60% орендарів, які оформляють договір вперше, і майже 35% постійних користувачів такого транспорту. На другому місці - оренда Hyundai і Peugeot, їх вибирають 28% новачків та більше 30% опитаних орендарів.
Імпортні варіанти - Hyundai і Peugeot - частіше вибирають великі транспортні компанії, торгові представники та мережеві організації (супермаркети, фірмові бренди). Перевагу іномаркам віддають ті, для кого важливіше не вартість прокату, але представницький вигляд машин, маневреність і зручність водія.