• Головна
  • Чи є «інше» дистанційне навчання в Хмельницькому?
Новини компаній
15:00, 23 вересня 2020 р.

Чи є «інше» дистанційне навчання в Хмельницькому?

Новини компаній
Дистанційна школа Оптіма в Хмельницькому

Дистанційна школа Оптіма в Хмельницькому

Чи повернуться школи на дистанційне навчання в Хмельницькому? Які є варіанти дистанційного навчання для школярів у нашому місті? Чи варто чекати гарних новин про дистанційне навчання? В яких школах можна вчитися дистанційно в Хмельницькому?

Навесні цього року по всій країні був введений карантин, школи перейшли на дистанційне навчання. Але вже з першого вересня заняття почалися у звичайному режимі, з певними заходами безпеки. Наше місто потрапило в «жовту» зону, а тому перспектива відновлення карантинного режиму цілком реальна. Не можна сказати, що очні заняття в школах до епідемії проходили без проблем, а подібний вимушений і спонтанний перехід на дистанційну форму виявив багато проблем.

Вітчизняні навчальні заклади виявилися не готові до роботи дистанційно. Катастрофічний брак спеціалізованих навчальних матеріалів, малий досвід у цій сфері, стислі терміни для підготовки – усе це змусило школи самостійно заповнювати прогалини, екстрено формувати відео- аудіолекції, збирати «віртуальні класи».

Одночасно із цим у нашій країні є приклади успішних дистанційних шкіл, які протягом багатьох років пропонують учням якісну освіту. У цій статті ми спробуємо з’ясувати, чим відрізняється навчання в приватній дистанційній школі від вимушених онлайн-уроків на карантині.

Два різних підходи до навчання

Опинившись перед необхідністю навчати дітей удома, школи взялися за формування бази відео- і аудіолекцій, налаштування Zoom і Skype конференцій, створення віртуальних класів у додатках на зразок Google Classroom. Частина шкіл звернулася по допомогу та консультації до своїх колег або почала співпрацювати з уже діючими дистанційними проектами. Зазначимо, що в кожній школі була своя «дистанційна освіта», різного якісного рівня, стандартів і загального підходу.

Багато навчальних закладів спробували просто перенести звичайні шкільні будні в інтернет, побудувати заняття в віртуальних класах аналогічно очному навчанню. На жаль, такий підхід нечасто знаходив відгук у школяра, далеко не завжди вдавалося домогтися високих результатів.

А як по-іншому?

Більшість передових проєктів із дистанційного навчання діє інакше. В умовах, коли викладач фізично не може контролювати учня, є сенс змістити акцент на індивідуальну роботу з кожною дитиною, його мотивацію та захоплення предметом.

Наприклад, перша в Україні повністю дистанційна школа «Оптіма» робить акцент на ретельно опрацьованих і заздалегідь підготовлених навчальних матеріалах, інтерактивних завданнях, які зможуть не тільки повністю розкрити тему, а й зацікавити учня.

Сучасні навчальні матеріали

Щоб захопити сучасного школяра заняттями, простих відеолекцій може бути недостатньо. Особливо сильно це проявляється в наймолодших учнів, яким ще важко довго концентрувати та утримувати увагу.

Саме для них «Оптіма» до нового навчального року підготувала яскраві та інформативні інтерактивні уроки у формі мультиплікації, а також понад 16 000 навчально-розважальних завдань за проєктом «Розумники» (Smart Kids).

Середні та старші класи навчаються в більш серйозному режимі, але й для них передбачені якісні 3D анімаційні лекції та інтерактивні уроки, де вони зможуть детально вивчити анатомію акули на уроці біології, наочно побачити застосування фізичних формул, пройтися по середньовічному замку на уроці історії. Тільки за літні канікули «Оптіма» (https://optima.school/) розробила понад 2500 нових мультимедійних матеріалів.

Зрозуміло, що така навчальна база не створюється за один-два місяці. Спеціалізовані навчальні заклади роками формують свою «бібліотеку», співпрацюють із провідними освітніми проєктами. Здебільшого такий обсяг виявляється недоступним звичайній школі, у неї, на жаль, просто не вистачає ресурсів і часу.

Організація навчання та шкільна програма

У навчанні дистанційно є свої величезні позитивні переваги, які не всі школи зуміли розкрити. Під час звичайного уроку викладач сильно обмежений: переповнений клас, фіксована тема та невелика тривалість занять. Учитель фізично не може приділити час кожному, відповісти на всі запитання, підтягнути відстаючих.

Дистанційне навчання усуває ці обмеження, додає гнучкості шкільній програмі. Більше того, вона дозволяє учневі займатися у своєму ритмі. Проте вкрай важливо, щоб це була не безконтрольна самоосвіта, а ретельно організований навчальний процес, де в кожного учня є викладач, готовий у будь-який момент допомогти, відповісти на запитання, пояснити складну тему та проконтролювати виконання вправ.

В «Оптімі», школі з нашого прикладу, таку функцію виконують тьютори (інакше – наставники). Вони не тільки допомагають дітям освоїти шкільну програму, але й підбирають ті завдання та методи, які краще підійдуть кожному учневі.

Уроки онлайн і віртуальні класи

Практика довела, що найбільш ефективною є індивідуальна робота та заняття в малих групах. Коли в дитини є можливість поставити запитання, а вчителю не потрібно розпорошувати свою увагу на 20-30 осіб, заняття проходять комфортніше та ефективніше.

Відверто скажемо, викладач не може забезпечити опіку через монітор великому числу учнів одночасно. Та й для школярів, які не беруть активної участі, усе, що відбувається, є скоріше відеолекцією, ніж справжнім уроком.

«ОПТИМАльною» кількістю учнів у таких групах, на думку цієї школи, – є чотири особи. Саме в такій групі викладач може приділити увагу кожному, допомогти розібрати новий матеріал. Це чудовий варіант для тих сімей, де робота батьків займає значну частину дня, немає можливості щохвилини контролювати навчання дитини.

Чи є переваги звичайних шкіл над приватними?

Багато батьків вказують, що навчання в приватних школах – це дорого. Частково це так, забезпечення тьюторів, невеликих онлайн-класів, кращих навчальних матеріалів та інших переваг потребує чимало грошей. Незалежне фінансування надає таким навчальним закладам певну свободу та високі стандарти.

З іншого боку, навчання в звичайній школі не можна назвати повністю безкоштовним. Оплата ремонту кабінету, необхідність купувати маски та антисептики, організація харчування дитини в школі, послуги приватних репетиторів – усе це в підсумку може виявитися дорожче, ніж навчання в висококласній дистанційній школі. Якщо до цього додати зниження пов’язаних з епідемією ризиків, дорогу до школи та додому, групи подовженого дня, то «вагові категорії» виявляються явно не рівними.

Коли англійську можна вчити з носієм мови?

Дуже небагато навчальних закладів у нашій країні можуть похвалитися наявністю native-speaker (носія мови) на посаді викладача. Дистанційне навчання усуває подібні обмеження, дає змогу залучити кращих фахівців.

Крім того, дистанційні школи в Україні зазвичай намагаються тісно співпрацювати із закордонними колегами, беруть участь у міжнародних освітніх партнерських програмах. Наприклад, в «Оптімі» учні з 5-го класу активно використовують всесвітньо відому платформу Oxfordlearn.com від видавництва Oxford University Press. Окрім того, усі учні мають можливість одночасно вступити в одну зі шкіл США або Канади, після закінчення навчальних закладів отримати відразу два документи про освіту.

Підіб’ємо підсумки

Є різні погляди на концепцію дистанційного навчання: одних кидає в жар лише від одного його згадування, інші – цілком задоволені. Підсумковий результат залежатиме від того, як саме дистанційне навчання буде організовано безпосередньо у вашій школі.

Сьогодні можна порівняти два цих підходи. «Оптіма» (про яку ми говорили трохи вище) в новому навчальному році надає безкоштовний демодоступ до програми будь-якого класу, ви самі можете спробувати, скласти своє враження та прийняти рішення.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...