• Головна
  • Як отримати компенсацію за втрачену чи пошкоджену на пошті посилку
15:04, 10 жовтня 2023 р.

Як отримати компенсацію за втрачену чи пошкоджену на пошті посилку

Як отримати компенсацію за втрачену чи пошкоджену на пошті посилку

У сфері поштових пересилань іноді трапляються прикрі випадки втрати чи пошкодження посилок. Їх можна компенсувати, але і користувачам послуг важливо розуміти і свою участь в успішній доставці відправлення та з уважністю поставитися до вибору типу тарифу на пересилання.

Про це повідомляє прес-служба Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах.

З усього різноманіття типів поштових відправлень у різних операторів слід розуміти основну їх відмінність, і відповідно вартість послуги з пересилання.

Найпростіша – базова послуга пересилання – це просте поштове відправлення. Його вартість становить 12 грн - це еквівалент марки, що клеїться на конверт. Такі відправлення не реєструються, опускаються у поштові скриньки і пересилаються оператором лише в межах України серед загальної маси усіх відправлень. Вартість поштового відправлення, що має вагу вже понад 50 грамів, зростає відповідно. Але вам слід розуміти: компенсація у разі втрати такого пересилання відсутня.

Скористатися таким типом пересилань можна лише у призначеного оператора поштового зв’язку – АТ «Укрпошта», який наділений від держави повноваженнями надавати універсальні послуги поштового зв’язку. До універсальних послуг належать послуги з пересилання: простих поштових відправлень, реєстрованих листів, у тому числі з оголошеною цінністю масою до 2 кг, посилок без оголошеної цінності масою до 10 кг, відправлень для сліпих масою до 7 кг.

При цьому держава (в особі НКЕК) встановлює тарифи лише на прості та реєстровані відправлення в межах України масою до 50 грамів.

У випадках, коли користувач вибирає найдешевший тариф у призначеного оператора поштового зв’язку, АТ «Укрпошта», відправлення оформлюються як звичайний лист і НЕ одержують трекінгового номеру поштового відправлення, який складається із 13 символів та дозволяє відстежувати відправлення на всьому шляху його перебування від відправника до адресата (одержувача). Як наслідок - відстежити таке поштове відправлення без номеру неможливо. Знайти посилку в разі втрати буде дуже складно, тому цінні речі таким чином краще не відправляти.

При цьому у світі, а зокрема і у країнах Європи, усталена практика визначення стандартів якості послуг з надання універсальної поштової послуги, що базується на вимірюванні відсотка втрат від доставленої кореспонденції. Наприклад, у Франції призначений оператор поштових послуг – La Poste - використовує метод і модель статистичної вибірки, які були погоджені та підтверджені регулятором. Дані надаються регулятору за допомогою цієї моделі. Норми якості, встановлені для поштових відправлень, передбачають, що відсоток обов'язкової вчасної доставки внутрішньої кореспонденції становить - 95%, а міжнародної - 85%. Контролює ці норми національний регулятор та може застосовувати штрафні санкції за недотримання цих відсотків.

Якщо користувач хоче бути впевненим, що у разі втрати відправлення він отримає компенсацію на визначену ним суму, то необхідно вказати оголошену цінність пересилання, і тоді 1% від оголошеної цінності відправлення додається до базового тарифу. Наприклад, за тарифом «Укрпошта стандарт» з Києва до Львова відправити поштове відправлення масою до 250 г та оголошеною цінністю 500 гривень буде коштувати: 42+5=47 грн. У випадку втрати такого відправлення оператор має відшкодувати збитки у розмірі суми оголошеної цінності поштового відправлення, вартості послуги поштового зв’язку та штраф у розмірі 50 % вартості послуги. Тобто у разі якщо ваше реєстроване поштове відправлення до Львова з оголошеною цінністю 500 грн не доїхало до адресата у Львові, ви маєте право вимагати від оператора 578,75 гривень: 500 (за цінність) + 52,5 (за вагу та страхування) + 26,25 (50% штраф).

Інші поштові оператори (а у єдиному державному реєстрі операторів поштового зв’язку, який веде НКЕК, їх вже понад 100) взагалі не пропонують клієнтам тарифів без страхування. У випадку втрати або пошкодження посилки клієнт отримує компенсацію згідно з розміром оголошеної вартості – саме від неї нараховуватиметься вартість страхування та залежатиме кінцева ціна доставки. У деяких операторів вартість страхування посилок уже включено в ціну доставки. На дорожчі посилки страхування обійдеться ще у 0,5% від оголошеної вартості.

Якого б поштового оператора чи тариф ви не обрали, важливо чесно вказувати оголошену цінність поштового відправлення, тому що саме цю суму ви зможете отримати у разі втрати або пошкодження відправлень. А також відповідально обирати оператора поштового зв’язку та запропоновані ними тарифи на послуги поштового зв’язку, враховуючи всі ризики та компенсаційні механізми. Із реєстром усіх операторів поштових послуг можна ознайомитися тут.

Щоб бути готовими до різного роду прикрих несподіванок, пропонуємо детальніше проглянути алоритм дій при розшуку поштового відправлення та зафіксувати, які документи слід зберігати про всяк випадок.

1. Для розшуку відправленого поштового відправлення відправник або адресат має подати оператору поштового зв’язку відповідну заяву або звернутись на «гарячу лінію» оператора телефоном чи в месенджерах.

2. Ідентифікація реєстрованих поштових відправлень здійснюється за допомогою штрихового кодового ідентифікатора - тринадцятизначного номера, який зазначається у квитанції під час замовлення послуг.

3. Під час подання заяви безпосередньо у відділенні оператора відправник або адресат повинен пред'явити документ, що посвідчує особу, а також розрахунковий документ – квитанцію про оплату пересилання.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#пошта #ціни #Хмельницький #Україна
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...