• Головна
  • Створення учбового осередку: Реалізація вимог нової Української школи
Новини компаній
13:24, 30 листопада 2023 р.

Створення учбового осередку: Реалізація вимог нової Української школи

Новини компаній

Правилами НУШ передбачено створення всіх необхідних умов, що сприятимуть залученню дітей до процесу навчання у початковій школі. Задачею вчителя є допомогти учню розкрити особистісний та учбовий потенціал, заохотити до пізнавальної та творчої діяльності, вчити бути самостійним. Шкільний клас — це не тільки кімната, де діти перебувають впродовж уроку. Це простір, який допомагає школяру у навчанні, а педагогу в роботі.

Створення учбового осередку: Реалізація вимог нової Української школи, фото-1

Нова Українська школа (НУШ) та які її вимоги

Нова українська школа (НУШ) — це результат шкільної реформи Міністерства освіти науки, це сучасна концепція української освіти. Головне завдання реформи — створення такої школи, в якій учні будуть вчитися із задоволенням, забезпечення не лише базових умов для здобуття знань, а й надання всього необхідного для формування навичок зі застосовування набутих вмінь у повсякденному житті, що гарантовано допомагає дітям всебічно розвиватись, бути ерудованими, ставати вихованими особистостями, гідними громадянами України.

Концепція НУШ:

  • педагог, який постійно поглиблює свої знання, розвивається, вільно та з задоволенням запроваджує нові розробки;
  • всебічно виховані діти;
  • автономні школи;
  • плідна співпраця вчителів, учнів та їх батьків;
  • врахування інтересів дитини, відмінностей її внутрішнього світу;
  • побудова нової структури навчального закладу та сучасного середовища освіти.

Головною вимогою НУШ до шкіл є створення в класах або спеціальних шкільних приміщеннях зон для відпочинку та всеосяжного розвитку дітей.

Чому ж важливі осередки класу

Однією з базових концепцій Нової Української Школи є створення комфортного освітнього середовища. Для цього школи створюють багатофункціональні простори, пристосовані та оснащені для проведення освітніх програм, творчих занять та відпочинку між уроками.

Створення учбового осередку: Реалізація вимог нової Української школи, фото-2

Відповідний інтер'єр та оснащення спеціальних зон дозволяє учням розвиватися всебічно та гармонійно. Гарно облаштований простір відкриває нові, недосяжні раніше можливості для різних форм освітньої діяльності, діти займаються у сприятливій, комфортній та затишній атмосфері. Усі ці чинники мотивують учнів, налаштовують на плідну роботу, знімають зайве напруження, створюють дружню середу.

Види осередків та їх функції

Сучасний простір для навчання за вимогами НУШ ділять на декілька зон:

  • Для навчально-пізнавальної роботи. Тут відбувається базовий самостійний чи груповий навчальний процес. Зону облаштовують зручними партами, традиційною навчальною та сучасною інтерактивною дошками, стендом із розкладом та важливою інформацією: на стінах приміщення розташовують плакати, що відображають позаурочні та заплановані розважальні та учбові заходи, календар із святами та датами народження учнів. Таке оформлення допомагає кожному учню в повній мірі володіти інформацією, почуватися повноцінним членом команди, своєчасно готуватися до всіх заходів, міркувати про їх програму, висловлювати свої пропозиції.
  • Місце для ігор та активного відпочинку. Простір облаштовують столом та килимом, настільними іграми, необхідним інвентарем для безпечних рухливих ігор. Активний відпочинок на перерві дозволяє позбутися емоційної напруги, зміцнити дружні стосунки серед дітей, налагодити особистий контакт кожного учня з педагогом.
  • Для творчих занять. Ця зона облаштована мольбертами, альбомами для малювання, фарбами, матеріалами для ліплення та іншими предмети для розвитку фантазії та творчого потенціалу.
  • Дослідницька. Наявність природного куточку для спостережень за життєвим циклом рослин або побудови ферми для мурах, догляду за акваріумом, встановлення макету сонячної системи, глобусу, мікроскопу. Розміщення постерів з ілюстрацією та описом природних явищ.
  • Тематичний осередок. В цьому куточку розташовують освітні матеріали за визначеною тематикою чи предметом. Тематичні матеріали регулярно оновлюють, при цьому увага приділяється не тільки змісту, але й оформленню – матеріал має бути запропонований цікаво, з яскравими малюнками та змістовною, зрозумілою інформацією.
  • Бібліотека в кожному класі. В вільній доступності до дітей розташовується література (художня чи освітня) чи улюблені книжки дітей, якими вони прагнуть поділитися з іншими.
  • Зона відпочинку. Діти активно відпочивають від розумової діяльності, спілкуються один з одним, із педагогом. Обладнання кімнати — м'який килимок, безкаркасні крісла чи пуфи, подушки, «дошка настрою».
  • Зона вчителя. Місце роботи педагогу облаштовується відповідно до його власних вподобань — письмовий стіл, комфортний стілець, шафа з роздатковими матеріалами, спеціальні тумби з додатковими пристроями (наприклад, принтером).

Все оснащення класу має відповідати вимогам НУШ — меблі міцні, екологічні, безпечні, ергономічні, відповідного розміру, стильного дизайну та приємного кольору. Крім повноцінного оздоблення, обов’язковою є наявність в класі підручників НУШ з англійської мови 5 за клас, з інших предметів для різних класів.

Поради для практичної організації осередків

В процесі оснащення зон осередку варто враховувати загальну площу приміщення, кількість учнів.

Створення учбового осередку: Реалізація вимог нової Української школи, фото-3

Корисні поради:

  • Розташувати парти у формі кола, у центрі якого покласти килимок для створення спеціальної зони для презентацій та ігор.
  • Якщо вільний простір в приміщенні обмежений, в теплу пору року варто частіше організовувати дітям відпочинок на свіжому повітрі. Восени та взимку в якості ігрового простору можна використовувати хол та коридор, або виділити окреме приміщення для ігрової кімнати на базі освітнього закладу.
  • Зону тиші та відпочинку можна облаштувати у шкільній бібліотеці. Дитина зможе відпочити з книгою без зайвих звуків. Читання книг перестане бути нудним, викликатиме асоціації з відпочинком.
  • Плакати на стінах мають бути практичними, допомагати дітям легше засвоювати матеріал. Стенд із новинами школи можна поєднати, наприклад, з календарем природи. Допоможуть традиційні, універсальні варіанти — маркерна (магнітна) дошка.
  • Дуже популярним серед дітей є зображення сонечка та веселки — але важливо надати малюнку змістовне навантаження.
  • Також цікавою ідеєю для оформлення є яскраві різнокольорові олівці, за допомогою яких можна опановувати математичні дії.
  • Поїзд, що везе знання до дітей, — ще один чудовий варіант оформлення для подання нового матеріалу в нестандартному вигляді.

Час від часу варто змінювати облаштування осередків — на деякий час прибирати деякі елементи або змінювати їх положення. Але при цьому, кожного разу оформлення повинно відповідати певним темам, сезонам, святам, актуальним подіям у країні.

У зоні для спілкування корисно розмістити глобус та інформацію про інші країни та народи. Це допомагає розвинути у дітей почуття толерантності та єдності.

При виборі кольорової палітри важливо враховувати рекомендації психологів. Наприклад:

  • блакитний — асоціюється зі душевним спокоєм, витримкою, почуттям відповідальності;
  • жовтий — стабілізує емоційний стан людини;
  • червоний — наповнює енергією, допомагає дітям розвивати рішучість та лідерські здібності.

Оформлення та оснащення навчального простору в НУШ — творчий та дуже креативний процес. Основна ціль— підбір техніки, обладнання, дидактичних матеріалів, що допоможуть зацікавити дітей початкової школи у навчанні. Вірне оздоблення сприяє гармонійному розвитку творчих, інтелектуальних, пізнавальних здібностей, діти стають зацікавленими, самостійними, допитливими.

Джерело: https://www.sama-mama.com/napovnennya-oseredkiv-klasu-vidpovidno-do-vimog-nush

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...