• Головна
  • ЗМІ найбільше впливають на формування суспільної думки, – результати опитування (Інфографіка)
09:03, 31 березня 2016 р.

ЗМІ найбільше впливають на формування суспільної думки, – результати опитування (Інфографіка)

Всеукраїнське опитування, до якого увійшли 10 представників Хмельниччини, що представляли різні сфери діяльності (журналісти, громадські діячі, працівники органів місцевого самоврядування, науковці, політики) виявило, що найбільший вплив на формування суспільної думки в Україні протягом 2015 року мали центральні засоби масової інформації (59,5%), Верховна Рада України (35,0%) та Блок Петра Порошенка «Солідарність» (30,9%). Жодним чином не впливали на масову свідомість політична сила «Народний фронт» (47,0%), місцеві осередки політичних партій (24,1%) та Адміністрація Президента України (16,5%). 

Результати загальноукраїнського опитування «Україна експертна 2015», проведеного протягом січня-лютого 2016 року, представляють його організатори – Поліський фонд міжнародних та регіональних досліджень та Асоціація регіональних аналітичних центрів.

ЗМІ найбільше впливають на формування суспільної думки, – результати опитування (Інфографіка), фото-1

Опитування проводилось з метою формування об’єктивного уявлення про стан розвитку українського суспільства і визначення можливих шляхів покращення соціально-економічного розвитку України. Тому в якості респондентів (алфавітний перелік з 248 експертів з регіональною прив'язкою доступний у звіті) у соціологічному дослідженні виступили політично та суспільно активні громадяни, які свідомо впливають на формування загальної громадської думки: представники регіональних засобів масової інформації, органів державної влади, місцевого самоврядування, партійних осередків та громадських організацій, а також науковці.

ЗМІ найбільше впливають на формування суспільної думки, – результати опитування (Інфографіка), фото-2

Відбір представників органів виконавчої влади здійснювався за принципом представництва серед них керівників різнопрофільних управлінь та спеціалістів, які в силу своїх службових обов’язків спілкуються з представниками громадських організацій, політичних партій та ЗМІ. Відбір представників політичних партій здійснювався так, щоб серед них були і владні, і опозиційні, а представників громадських організацій — різного профілю діяльності. Представників засобів масової інформації добирали за принципом представництва як комунальних так і приватних видань, незалежно від політичної спрямованості.

Рівень поінформованості регіональних експертів щодо різних аспектів політичного та громадського життя регіонів дав можливість організаторам дослідження вивчити оціночні судження лідерів громадської думки в 24 регіонах України щодо окремих аспектів розвитку суспільно-політичної ситуації в регіонах, розвитку громадського сектору (ступеня залучення громадськості до вирішення суспільних проблем в регіонах та контролю за діяльністю органів влади), засад формування регіонального інформаційного простору, можливого впливу органів влади на редакційну політику та об’єктивність регіональних засобів масової інформації, а також рівня залучення політичних партій до процесу формування регіональної політики.

 IMG_7317

Зокрема, протягом 2015 року найбільших негативних змін зазнала економічна сфера. Такої думки дотримуються 57,9% респондентів. Позитивні тенденції спостерігались у сфері контролю громадськості за діями місцевої влади (57%) та прозорості прийняття нею рішень (37,8%). 

Також під час національного експертного опитування виявилось, що лідером серед засобів масової інформації, які були основним джерелом інформації про політичні події як на загальнодержавному (83,6%), так і на регіональному (82,4%) рівні, були інформаційні видання в мережі Інтернет. Друге місце посідають соціальні мережі – 71,4% та 71,8% відповідно. Такі тенденції, вочевидь, пояснюються високим рівнем (89,2%) залежності засобів масової інформації від їхніх власників.

У наступному році планується розширити коло експертів та показати тенденції досліджуваних процесів. 

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#опитування #ЗМІ #довіра
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
live comments feed...